Z reguły producenci odzieży prezentują uniwersalne wzory, ponieważ na nie jest właśnie największe zapotrzebowanie konsumentów. Co jednak mają zrobić podczas zakupów osoby niemieszczące się w standardowych rozmiarach? Pytanie jest zasadnicze podczas rozpatrywania nie wizerunku, czy stylu, lecz normalnego życia.

Trudny obszar branżowy

Odzież xxxl to dosłownie ewenement w krajach tj. Polska. Tam, gdzie nie ma stosunkowo wielkiej plagi otyłości mało komu opłaca się prezentować wymienione rozwiązania. Odzież xxxl najczęściej jest dostępna po wykonaniu specjalistycznego zamówienia. Kosztuje znacznie drożej. Na duże spodnie męskie zużywa się bowiem podczas produkcji znacznie więcej materiału. Klienci tej klasy są też mało wymagający. Tak przynajmniej wynika z większości sektorowych badań. Jeżeli ktoś kupuje duże spodnie męskie chodzi w nich praktycznie cały czas, bo przy sporych gabarytach przejmowanie się wizerunkiem nie jest zbyt korzystne.

Biznes z perspektywami

Nie dziwi jednak, że wielu producentów bada niszę otyłych klientów. Zapewniają oni bowiem stabilne zyski, jeżeli produkt zostanie dobrze wypozycjonowany. To ciekawy obszar komercyjnej działalności.